Yetkili servisin tüketiciden aldığı tazminatı faturalandırmadığı iddiası – Son Dakika Ekonomi Haberleri

Alınan bilgiye göre, 4 yıl önce bir ev aletleri markasından satın aldığı temizlik robotu bozulan UU isimli tüketici, Osmangazi ilçesi Heykel Postane arkasındaki markanın yetkili servisine başvurdu. UU’nun açıklamasına göre servis, arıza tespiti için kendisine 300 TL ödeme yapması gerektiğini söyledi.

Elektrik kesildiğinde cihazın otomatik olarak kapandığını söyleyen tüketiciden. “Size cevap vereceğiz” Kullandığı cihaz teslim edildi. Ertesi gün yetkili servisten bir kişiyi arayarak cihazın pilinin değişmesi gerektiğini, bedelinin 6 bin lira olduğunu, bedeli ödenirse cihazın açılıp açılmayacağını kontrol edeceklerini söyledi. Olumsuz. Açılmaması durumunda başka arıza olup olmadığı kontrol edilecek ve buna göre ücretlendirilecekti. Daha sonra servise giden tüketici UU, “Madem arızanın ne olduğunu bilmiyorsunuz neden 300 TL arıza tespit ücreti alıyorsunuz? Aynı model binlerce ürün satan firmanın yedek pili yok mu? Aldığınız pilin parasını neden benden ücret alıyorsunuz? Cihazı test etmek için kurulum yapacak mısınız?”“diye sordu.

Sorulara “Bir şikayetiniz varsa ‘şikayet’e yazın” “” cevabını aldığını iddia eden tüketici, ödediği 300 TL’nin fatura bile düzenlenmeden servis tarafından gönderildiğini iddia etti.

“ARIZA TESPİTİ VE ONARIM ÜCRETİNİN AYRI TALEP EDİLMESİ TÜKETİCİ HAKLARINA AYKIRI BİR UYGULAMADIR”

Tüketici şikayeti üzerine konuyu ele alan Bursa Tüketiciler Derneği Başkanı Sıtkı Yılmaz, şunları söyledi: “Son 1-2 yıldır hizmetle ilgili ciddi şikayetler alıyoruz. İşini doğru yapan servisleri hariç tutuyorum. Ancak servislerle ilgili asıl şikayet, arıza tespit maliyetiyle ilgili. Arıza tespit ve arıza giderme bir hizmet paketinin tamamı olup, hizmet olarak faturalandırılmaktadır. Dolayısıyla arıza tespiti ayrı ücret, onarım ücreti ise tüketici haklarına aykırı bir uygulama oluşturmaktadır. “ dedi.

“FATURALANMAYAN HİZMETLER NEDENİYLE BİRÇOK TÜKETİCİ ŞİKAYETİMİZ VAR”

Yılmaz, servisin aldığı arıza tespit ücretini faturalandırmaması nedeniyle mali suç işlendiğini söyledi. “Hizmetler genel olarak verdikleri hizmete ilişkin hizmet belgesi bırakmamakta ve alınan ücrete ilişkin fatura veya makbuz düzenlememektedir. Bu durum tüketicinin hukuki haklarını aramasını engellemektedir. Çünkü uyuşmazlık halinde faturanın ibraz edilmesi gerekmektedir. zorunludur Garanti kapsamında servis bundan sonraki kısımdan sorumludur. Bu sorumluluğun ortadan kalkması için tüketici fatura vermez. Servisi kullanırken mutlaka servisin yetkili olup olmadığını ve servis elemanının çalışanı olup olmadığını sorgulamanız gerekmektedir. Servis Arızalı ürünün getirilmesi durumunda Hizmet, servis belgesinde arızanın nedeninin belirtilmesi, ürünün teslim edilmemesi, hakem heyetlerinden adaletin istenmesi mümkündür. “Ayrıca tüketicinin bu konularda son derece bilinçli davranması gerektiğini de her zaman dile getiriyor ve uyarıyoruz.” Açıklamalarına yer verdi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir