Bakan Uraloğlu: İstanbul-Ankara arası 80 dakikaya inecek

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, TBMM Genel Kurulu’nda bakanlığı ve bağlı kuruluşlarının 2024 bütçesine ilişkin konuştu. Bakanlığının faaliyetlerini, projelerini ve hedeflerini anlatan Bakan Uraloğlu, şunları söyledi: “Karayolu, demiryolu, havayolu, denizyolu ve haberleşme projelerimiz ile ülkemizin ulaşım ve haberleşme ağını nakışlaştırdık. Bu nedenle daha hızlı, güvenli ve güvenli bir sürecin startını verdik. Bilgi, yük ve yolcu taşımacılığı çağında daha ucuz bir sistem” dedi.

‘YATIRIMLARIMIZIN DEĞERİ 250 MİLYAR DOLAR’

Bakanlık bünyesindeki yatırımlara ilişkin konuşan Bakan Uraloğlu, “Son 21 yılda 198 milyar dolar yatırım yaptık. Döviz cinsinden uluslararası emtia fiyatlarını da hesaba katarsak yatırımlarımızın bakanlıktaki mevcut aktif değeri 250 milyar dolar.” Bu durum, doğru finansman yöntemleriyle, doğru zamanda aldığımız yatırım kararlarının ülkemize ne kadar fayda sağladığını gösteriyor.” “Bu nasıl katkıda bulunduğunuzun bir örneği” dedi.

Bu yatırımların 42 milyar dolarının kamu-özel ortaklık projeleri kapsamında yapıldığını belirten Bakan Uraloğlu, şöyle konuştu: “Küresel trendleri dikkate alarak planladığımız ulaşım politikalarımızı yatırıma dönüştürüyoruz ve yatırımlarımızı kaliteyi artıracak şekilde yapıyoruz. Halkımızın yaşamına ve ülkemizin kalkınmasına destek olmak.Bugünden itibaren büyük bir aile gibi: “Türkiye genelinde 2 bin 751 projede görev yapan çalışma arkadaşlarımız dahil olmak üzere toplam 223 bin kişiyle çalışmalarımıza hız kesmeden devam ediyoruz. ülke” dedi.

‘YENİ HEDEFLER’

Bakan Uraloğlu, Türkiye’nin Ulaştırma ve Lojistik Master Planı, 12. Kalkınma Planı ve Orta Vadeli Program hedefleri doğrultusunda; Lojistik sektöründe demiryolunun etkili kullanımını sağlayacaklarını vurgulayarak şunları söyledi: “2053 hedefimizin bir parçası olarak, bagaj hattının uzunluğunu mevcut 439 kilometreden 663 kilometreye çıkaracağız. Yatırımlarımıza devam edeceğiz demiryolu sektörlerine ve iletişimine odaklanıyoruz.”

‘ÖNEMLİ PROJELER TAMAMLANDI’

Bakan Uraloğlu, demiryolu sektöründe tamamlanan projelere ilişkin şunları söyledi: “Ağımızı 10 bin 948 kilometreden 13 bin 919 kilometreye, bildirilen hattın uzunluğunu 2 bin 505 kilometreden 8 bin 046 kilometreye, uzunluğunu ise 2 bin 505 kilometreden 8 bin 046 kilometreye çıkaracağız.” Elektrikli hattın 2 bin 122 kilometreden 7 bin 142 kilometreye çıkarılması ve ülkemizin hızlı trenle birleştirilmesi.” “Yüksek hızlı tren ağımızı 2 bin 251 kilometreye çıkardık. Havayollarında aktif havalimanı sayısını 26’dan 57’ye, hava terminali kapasitesini 55’ten 337 milyona, toplam uluslararası uçuş noktası sayısını 26’dan 57’ye çıkardık. Uçak sayısı 60’tan 343’e, uçak sayısı ise 150’den 658’e çıktı.” .

Denizcilikte uluslararası liman sayısı 152’den 190’a, haberleşmede ise; Mobil abone sayısını 23 milyondan 91 milyonun üzerine çıkardıklarını belirten Bakan Uraloğlu, fiber hat uzunluğunu 81 bin 304 kilometreden 536 bin kilometreye çıkardıklarını anlattı.

‘MEVCUT PROJELER’

Devam eden projelere ilişkin Bakan Uraloğlu, şunları söyledi: “Şehir içi raylı sistem taşımacılığına yönelik desteklerimiz devam ediyor. 12 ilimizde toplam 922 kilometre şehir içi raylı sistem hattı işletiliyor. Bunların 395 kilometresi bakanlığımız tarafından yapıldı. Başta İstanbul olmak üzere, İzmir, Ankara, Konya, Kocaeli, “Kayseri, Gaziantep, Bursa, Erzurum ve Erzincan’da raylı sistem projelerimiz var. Bakanlığımız şu anda İstanbul, Bursa, Kocaeli ve Konya olmak üzere 4 ilde 9 ayrı hat üzerinde toplam 119,5 hat kilometre şehir içi raylı sistem inşaatına devam ediyor” dedi.

Toplam havayolu yolcu sayısı 34 milyon; Pandemi koşullarına rağmen 2021 yılında yolcu sayısını 128 milyonun üzerine, 2022 yılında ise 182 milyonun üzerine çıkardıklarını vurgulayan Bakan Uraloğlu, “2023 yılı sonunda yolcu sayısının 216 milyonu aşmasını bekliyoruz” dedi.

‘KANITLA YENİLİKÇİ ÇALIŞMALAR’

Bakan Uraloğlu, bakanlığının önemli çalışmalarına ilişkin de şu bilgileri verdi:

“Ülkemiz üç kıtayı (Asya, Afrika ve Avrupa) birbirine bağlayan jeopolitik konumu nedeniyle oldukça stratejik bir noktada yer alıyor. Asya’dan Avrupa’ya yeni lojistik koridorlar yaratıyoruz. Kalkınma Yolu Projesi ile Hindistan, l’Doğu Asya ve Basra Körfezi ülkeleri güney Irak’ta inşaat halindedir.’ İnşaatı devam eden FAV limanından Türkiye’ye, oradan da Avrupa’ya yük taşımak için 1.200 kilometrelik çift yönlü otoyol ve demiryolu inşa edilmesi planlanıyor. Bu koridorun ülkemizdeki demiryolu geçişi 2 bin 88 kilometre olacak. Önemli bir kısmı halen faaliyette olan güzergahın eksik kısımlarını hızla tamamlıyoruz. “Ülkemizdeki kalkınma koridorunun yol geçişi 1912 kilometre olacak. Mevcut 1592 kilometrelik otoyolumuza ek olarak, ‘Şanlıurfa-Ovaköy’ arasında 320 kilometre uzunluğunda ve yaklaşık değerde yeni otoyol yatırımımızla otoyol geçişimiz tamamlanacak.” 2 milyar dolar.”

Bakan Uraloğlu, bakanlığı tarafından 180 kilometre uzunluğunda bağlantı yolu ve depreme dayanıklı evlerle rezerv alanlarını birbirine bağlayacak altyapının inşa edildiğini duyurdu.

‘YENİ PROJELER’

Yeni projelere ilişkin Bakan Uraloğlu, “Erzurum-Kars hattında bölgesel turistik tren seferlerine başlayacağız. Çeşmeli-Kız Kalesi otoyolunda çalışmaları hızlandıracağız. Akdeniz sahil yolu inşaatına devam edeceğiz.”

Bakan Uraloğlu, Çanakkale Köprüsü’nün yıl içinde 23 kez ödüle layık görüldüğünü söyledi. Bakan Uraloğlu, “Milli Yüksek Hızlı Tren Projesi”nde tasarım çalışmalarını tamamlayıp prototip üretimine başlayacakları yüksek hızlı demiryolu hatlarını şöyle sıraladı:

“Ankara-İzmir hızlı tren hattı, Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep hızlı tren hattı, Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli hızlı tren hattı, Ispartakule-Çerkezköy hızlı tren hattı, Yerköy-Kayseri hattı Yüksek Hızlı Demiryolu Hattı, Eskişehir-Antalya Yüksek Hızlı Demiryolu Hattı ve Karadeniz Sahil Demiryolu İşleri Etüt Projesi.”

“SABİHA GÖKÇEN Havalimanı’nın ikinci pistini açıyoruz”

Bakan Uraloğlu, Sabiha Gökçen Havalimanı’nın ikinci pistini 25 Aralık’ta hizmete açacağını duyurdu. Bakan Uraloğlu, SpaceX ile yapılan anlaşma doğrultusunda TÜRKSAT 6A’nın Mart 2024’te yere teslim edileceğini ve Haziran ayında yörüngeye fırlatılacağını kaydetti.

‘İSTANBUL-ANKARA ARASI 80 DAKİKAYA İNDİRİLECEK’

Bakan Uraloğlu ayrıca yeni bir projenin müjdesini de vererek, şunları söyledi: “Milli maçımız 90 dakika sürüyor, Ankara’dan İstanbul’a 80 dakikada gideceğiz, çok hızlı trenle yapacağız. Amanos’u tamamlayacağız, Dörtyol-Hassa projesiyle Amanoslar hem demiryoluyla hem de karayoluyla geçilmez.” “Yolu tünellerden geçiyoruz. Zengezur koridoru. Ermeni topraklarından geçmeyi planladığımız söylendi, ‘Buradan geçmek imkansız’ ama şimdi Paşinyan bu koridorun kendi topraklarından geçmesi gerektiğini söylüyor. Yapacağız” olur” dedi.

(DHA)

ANA SAYFAYA DÖNMEK İÇİN BURAYA TIKLAYIN
İbrahim Özkan'ın katıldığı canlı yayında televizyon binası önünde protesto! "Organizasyon buraya satıldı, neredeler?" Sloganlar attılarİbrahim Özkan’ın katıldığı canlı yayında televizyon binası önünde protesto! “Örgüt burada satıldı, nerede?” gibi sloganlar attılar.
Gümüşhane'de bir günde ikinci deprem!Gümüşhane’de bir günde ikinci deprem!
Boğaz'da bulundu!  Yüzü tanınmayan cesedin sırrı çözüldüBoğaz’da bulundu! Yüzü tanınmayan cesedin sırrı çözüldü

Yoruma kapalı.

Bebek Bakıcısı |
uaeupdates.com deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler deneme bonusu radabet giriş Puff nesinecasino gaziantep bayan escort antep escort